·
Ar mentalitāti tiekamies visur: teorētiskajā kulturoloģijā,
civilizāciju analīzē, sociālās un kultūras dinamikas noskaidrošanā,
makrovēsturisko procesu loģikas uztveršanā, stratēģiskajā globālajā
prognozēšanā.
·
Bez mentalitātes nav iespējama atbildības un brīvības
bezgalīgā dialektika.
·
Ja antropoloģiskās krīzes vai katastrofas laikā dominē
sabiedrības totāls neadekvātums uz dzīves reāliju fona un sabiedrība nav vairs
spējīga akceptēt pozitīvas reformas, tad cēlonis katrā ziņā ir mentalitātē. Ja
leģitimitāti iegūst anormāli (idiotiski, debili) risinājumi, tad cēlonis katrā
ziņā ir mentalitātē.
·
Mentalitāte ir cilvēka psihes (dvēseles) sfēra – to cilvēka
īpašību kopums, kas nevis materiāli vai enerģētiski, bet gan informacionāli
regulē izturēšanos un cilvēkam dod iespēju
domāt, gribēt un just. Mentalitāte ir apziņa, zemapziņa.
·
Mentalitāte liecina par domāšanas veidu (domāšanas
metodoloģiju), bet nevis par domāšanas saturu un tā tematiku. Pasvītrojams: mentalitāte
neattiecas uz saturu, bet attiecas uz metodi.
·
Mentalitāte ir imperatīva – nosaka pasaules izzināšanas
veidus, nosaka reakciju saskarsmē ar pasaules fenomeniem; vēl nosaka radošās
aktivitātes formas un vektorus.
·
Sabiedrības apziņas krīze liecina, ka psihiskās un
intelektuālās sfēras konfigurācija neļauj adekvāti izprast realitāti. Sabiedrībā
ir maldīgs priekšstats par dzīves īstenību. Tādā gadījumā sabiedrībai ir jāpārveido
sava mentalitāte; ja sabiedrība to nespēj izdarīt, tad ir apdraudēta tās
pastāvēšana.
·
Sabiedrībā ir dominējošā mentalitāte. Sabiedrībā vēl mēdz būt
kontrelites mentalitāte, marģināļu mentalitāte, intelektuāļu mentalitāte u.c.
Mūsdienu sabiedrībā liela uzmanība tiek pievērsta seksuālo minoritāšu
mentalitātei, kurai ir specifiski strukturāli morfoloģiskie aspekti.
·
Mūsdienās uzmanības centrā var būt demogrāfiskās pārejas
laikmeta mentalitāte. Tā liecina par antroposistēmas evolūcijas kvalitāti. Tā
ir t.s. postcilvēku kvalitāte ar postcilvēku mentalitāti.
·
Mūsdienās “vārdu cilvēku” vietā rodas “ciparu cilvēki”.
Logocentriskās mentalitātes vietā stājas digitālcentriskā mentalitāte. Apziņas
orientācija ir uz digitālo kodu, bet nevis uz verbālo kodu.
·
Demogrāfiskās pārejas laikmeta mentalitātes analītikai ir
jāatbild uz jautājumu, kāds ir mentālās destrukcijas dziļums un apjoms laikā,
kad eiropeīdu rase iet bojā, izmirst, degradējas un noiet no cilvēces
konceptuālās vēstures skatuves, jau XXI gs. sākumā spējot ģenerēt vienīgi tādus
odiozus konceptus kā “inkluzīvais kapitālisms”, “globālisms”, “lielā pārlādēšana”,
“cīņa pret klimata katastrofu”, “parapandēmija”.
Комментариев нет:
Отправить комментарий