v
Cilvēks
bez garīguma zaudē savu cilvēcisko substanci. Tātad zaudē būtību; zūd tas, kas
cilvēkā ir viņa pamatā un viņā patstāvīgais. Garīguma avots ir ticība. Nebūt
tai ir jūbūt ticībai Dievam. Ticības saknes, ticības motivācija, ticības vitālā
nepieciešamība var mājot cilvēka iedabā, viņa inteliģentumā, viņa gara, dvēsele
un prāta izsmalcinātībā, toleranti izturoties pret transcendentālām parādībām
un tajā skaitā toleranti izturoties pret ticību Dievam. Garīguma avots ir
ticība ideālajam, ticība ideāliem, ideālā organiska nepieciešamība. Ticība ir
sava veida morālais imperatīvs – cilvēka morāli tikumiskā veidola sākums un
turpinājums. Ticība tikumiski reglamentē cilvēka rīcību. Tikumiskais reglamentētājs
kā ticības sastāvdaļa reglamentē garīgo esamību un it īpaši tādas parādības kā
paļāvība, uzņēmība, drosme, cerības, entuziasms, dedzība, morālais atbalsts,
morālais gars. Ticības pastāvēšana nav iespējama bez psihiskās motivācijas.
Cilvēkam ir jājūt sevī garīguma nepieciešamība, ticības nepieciešamība. Ja tāda
izjūta neeksistē, tad garīguma, ticības vietā uzkundzējas somātiskā motivācija –
sava ķermeņa apkalpošana empīriski materializētā veidā, kas visbiežāk notiek
preču-naudas attiecību veidā. Cilvēkiem piedāvā somātiskos pakalpojumus, un
cilvēki pērk somātiskos pakalpojumus, kas mūsdienās ir milzīgs bizness.
v
Vācu
klasiskās filosofijas ideālismu un ideālus ir nomainījis buržuāziskais mietpilsoniskums
mūsdienu filosofu korporācijā.
v
Sociālismu,
kas sevi pieteica vēsturiski nesen, var uzskatīt par feodālisma un kapitālisma
sintēzi. Sociālismā ir sastopami gan feodālisma rudimenti, gan kapitālisma rudimenti.
Tā, piemēram, sociālisma vienā no kroplākajiem mežģījumiem (boļševiku darbībā)
tika aizliegtas grāmatas, laikraksti. Tika ieviesta stingra cenzūra. Tas
praktiski nozīmēja ne tikai reliģiskās brīvības izskaušanu, bet arī mākslas un
zinātnes brīvības izskaušanu.
v
Sociālismā
kapitālisma rudiments ir ticība progresam. Ticība progresam ir kapitālisma konceptuālā
esence. Ja nav nemitīga attīstība, tad nav progresa, un kapitālisms ir pusmiris
vai miris. Progress ir kapitālisma nemitīgas attīstības galvenais faktors.
v
Sociālismā
kapitālisma rudiments ir tautas dievināšana, izredzētības piedēvēšana tautai,
attieksme pret tautu kā suverēnu. Kapitālismā aizsākās tautas glorifikācija,
musināšana apzināties savu izredzētību u.tml. Tas viss aizstāja padevību, lēnprātību,
pieticību, samierināšanos, pēc kā mudina tiekties Kristus. Maksims Gorkijs esot
teicis “Бог есть народушко.” Tautas izredzētības mistifikācijas sākums esot jūdu
kabalā – ezotēriskā un misticiskā mācībā jūdaismā.
v
Kapitālismā
un sociālismā tautas apoloģētika, vienādošana ar Kristu kļuva svilinošas
ekspluatācijas arguments. Tautas varas vārdā tika verdziski izmantoti cilvēku
miljoni. Proletariāta diktatūra tika propagandēta kā tautas vara. Tas, ko vēlas
tauta, ir likums visai sabiedrībai. Tautas apoloģētikai bija pelnītas sekas, sagādājot
ne tikai holokausta ciešanas ebrejiem, bet milzīgas ciešanas arī citām tautām t.s.
sociālisma sistēmā.
Комментариев нет:
Отправить комментарий