Globālisma prozelītu
projekts ar tā “inkluzīvo kapitālismu” kā nākotnes mērķi būtībā ir
futuroloģisks projekts. Tajā ir iekļauti priekšstati par cilvēces nākotni.
Projektā ir sastopama sociālās attīstības prespektīvu pētīšana un optimālākā
ceļa prognozēšana. Tāpat tiek ņemtas vērā šodienas tehnoloģiskās, ekonomiskās
un sociālās tendences. Tātad tiek lietota futuroloģijas populāra metode
ekstrapolācija – parādības daļas novērošanā iegūto secinājumu attiecināšana uz
visu parādību.
Futuroloģijā
apvienojas iztēle un analītika. Futurologs balstās uz savu izjūtu un zināmiem
pētījumiem. Abi komponenti var funkcionēt dažādās proporcijās. Futuroloģijā
neiekļauj nākotnes paredzēšanu pārdabiskā veidā. Tāpat futuroloģijā neiekļauj
prognozes tuvākajam laikam, kā tas notiek, piemēram, ekonomistu, finansistu
darbībā. Jaunākajā laikā izplatīta ir kosmoloģiskā futuroloģija, paredzot
Visuma attīstību turpmākajos gadsimtos. Krievijā pazīstamais latviskās izcelsmes
futurologs Eduards Arnolda dēls Vītols raksta grāmatas futuroloģijā. Viņš ir
izdomājis futuroloģijas atsevišķu virzienu jeb sistēmu – evolucionisma
futuroloģiju. Viņš cenšas rast atbildi uz jautājumiem “Kas būs pēc cilvēka?
Kāda jēga ir tehnoloģiskajam progresam? Kāda loģika un ievirze ir planetārajai
evolūcijai? Kāda ir noosfēras īpatnība? Kāda loma būs mākslīgajam intelektam?
Vai cilvēki dzīvo matricē? Kā labāk organizēt nākotnes noskaidrošanas
procesu?”. Eduards Vītols piedāvā teorētiski filosofisku virzienu jeb sistēmu,
ko viņš dēvē par evolucionisma futuroloģiju. Tajā nākotnes izpēte balstās uz
evolucionisma metodoloģiju.
Globālisma
prozelītu projekts tikai ārēji līdzinās futuroloģijai. Patiesībā tā ir
furunkuloza futuroloģija. Tā sastāv no furunkuliem – strutaina mata maisiņu un
apkārtējo audu iekaisuma perēkļiem. Furunkuli atbaida. Globālisma prozelītu
projektā ir daudzi furunkuli.
Furunkuls ir
“inkluzīvais kapitālisms”, kura celtniecībā aktīva loma ir “lielajai
pārlādēšanai”. Tam nevar būt nekāda uzticība un nākotnes cerība. Īstenībā tas
ir demagoģisks, cinisks, melīgs dūmu aizsegs globālisma prozelītu mērķiem. XXI gs. sākumā
modernākais un populārākais dūmu aizsegs tiek dēvēts par inkluzīvo (iekļaujošo,
ietverošo) kapitālismu. Par inkluzīvo kapitālismu nekas labāks vairs nevarot
būt. Inkluzīvais kapitālisms ir vishumānākais, ko cilvēki var vēlēties. Tas ir
visiem jāsaprot. Inkluzīvais kapitālisms ir atvērts visiem. Tas ir kapitālisms
bez trūcīgiem un nabadzīgiem cilvēkiem. Inkluzīvajā kapitālismā visi ir
iesaistīti ekonomiskajā darbībā. Tas ir sociāli atbildīgs kapitālisms.
Korporācijām ir jāpieder ne tikai to akcionāriem, bet arī to ierindas
darbiniekiem. Peļņa vairs nedrīkst būt galvenais mērķis. Cenas ir jāsamazina,
lai produkcija un pakalpojumi būtu visiem pieejami. Inkluzīvais kapitālisms
nedrīkst būt ekskluzīvs. Tātad nedrīkst izstumt liekos cilvēkus un nedrīkst
veicināt sabiedrības polarizāciju bagātniekos un nabagos.
Saprotams, furunkuls ir globālisma prozelītu
demogrāfiskā politikā. Mērķis samazināt planētas iedzīvotāju skaitu līdz vienam
miljardam, kad uz planētas dzīvo gandrīz 8 miljardi (2021), nav nopietni
uztverams. Tomēr tiek atklāti nosaukts
vēlamais planētas iedzīvotāju skaits – viens miljards. Tam ir jāsastāv no
“zelta miljona” un 999 miljoniem “zelta miljonu” apkalpojošā personāla. Tāda
demogrāfiskā un sociālā aina tiek projektēta visā nopietnībā. Un tas nekas, ka
globalizācijas prozelītu projekts ir uzkrītoši nereāls. Demogrāfiskās pārejas
beigās 2050.gadā uz planētas dzīvos 9-10 miljardi, bet XXI gs. beigās dzīvos 12
miljardi. Tāda ir prognoze, kura pagaidām nekļūdīgi piepildās. Tātad
perspektīvā globālisma prozelītiem ir jātiek vaļā no 11 miljardiem cilvēku. Vai
tas ir reāli! Globālisma prozelītiem viņu projekts nešķiet uzkrītoši nereāls.
Viņi tic iespējai radikāli samazināt planētas iedzīvotāju skaitu. Kā zināms,
eksistē ne tikai ticība, bet arī rūpīgi nomaskēti praktiski pasākumi dzimstības
samazināšanā un mirstības veicināšanā.
Īpaši
odioza ir globālisma prozelītu attieksme pret cilvēku. Globālisma
prozelītu organizētajai “lielajai pārlādēšanai” ir dažādi mērķi. Starp tiem ir
ekonomiski finansiālie mērķi un sociāli politiskie mērķi, kā arī cilvēciskie
(antropoloģiskie) mērķi. Tas ir saprotams. Kardināli pārkārtojot materiālo
sfēru un vēloties ieviest inkluzīvo kapitālismu, paralēli nākas adekvāti
pārveidot cilvēkus, realizējot noteiktu didaktisku un kognitīvu psiholoģisko
projektu konkrētu antropoloģisko mērķu sasniegšanai. Inkluzīvais kapitālisms
būs jauna tipa sociāli ekonomiskā formācija, un tāpēc tai derēs vienīgi jauna
tipa cilvēki. Turklāt jauna tipa cilvēku veidošanai jāvelta neatslāpstoša
uzmanība. Inkluzīvā kapitālisma pastāvēšana būs iespējama tikai tādā gadījumā,
ja cilvēki to atbalstīs, jaunajos apstākļos jutīsies komfortabli un jaunie
apstākļi viņos neuzbudinās pretreakciju. Bet tas ir labi zināms, ka cilvēki
atbalsta tikai to, kas atbilst viņu mentālajai būtībai. Tātad nav pretdabisks
cilvēku domāšanas veidam, dzīves uztverei un emocionālajai ievirzei. Ja tā nav,
tad jebkurš sociāli ekonomiskās formācijas skaists projekts paliek uz papīra.
“Lielajai pārlādēšanai” ir divi cilvēciskie
mērķi. Viens no tiem netiek slēpts, un par to globālisma prozelīti
izsakās atklāti. Otrs mērķis ir rūpīgi nomaskēts, un tā fiksācija prasa
noteiktu analītisko piepūli. Tāpēc šis mērķis ļaužu masās nav pietiekami
skaidri un pietiekami plaši pazīstams. Ļoti daudzi cilvēki var nezināt, kas ar
viņiem tiek darīts rūpīgi nomaskētā mērķa sasniegšanā. Globālisma prozelīti
neslēpj savu antropoloģisko mērķi iedzīvotāju skaita samazināšanā. Taču viņi
rūpīgi slēpj otru antropoloģisko mērķi – cilvēka identitātes
likvidēšanu. “Baltajam” cilvēkam tiek atņemta jebkura veida identitāte
- reliģiskā, etniskā, valstiskā, sociālā u.c. Tas nozīmē, ka tiek
izskausta cilvēka iespēja būt kopā ar tautu, valsts sabiedrību, līdzcilvēkiem
un balstīties uz viņu kolektīvo domu, palīdzību, atbalstu. Valsts kā sociuma
organizatoriskā forma izzudīs, tautas saplūdīs cilvēces kopkolektīvā. Cilvēkam
tiek atņemta iespēja būt kopā ar citiem cilvēkiem politiskajos, ideoloģiskajos,
filosofiskajos, estētiskajos uzskatos, morāli tikumiskajā pozīcijā u.tml.
Respektīvi, cilvēks tiek pilnīgi vientuļi nostādīts dzīves īstenības priekšā.
Tiek sasniegta individualizēšanas maksimālā robeža. Iestājas totāls
individuālisms – morāles princips, kā pamatā ir indivīda interešu pretstatīšana
sabiedrības interesēm. Inkluzīvajam kapitālismam ir vajadzīgs cilvēks, kurš
rūpējas un domā tikai par sevi. Tāds cilvēks ir inkluzīvs (iekļaujošs) cilvēks.
Viņš ar dziļu entuziasmu iekļaujas transnacionālajā korporācijā. Viņš akceptē
privātīpašuma (zemes, mājas, transporta līdzekļu u.c.) likvidēšanu, atļaujot,
piemēram, viņa dzīvokli bez atlīdzības izmantot citiem cilvēkiem savas
prombūtnes laikā. Globālisma trubadūru tekstos ir sastopami interesanti
inkluzīvā cilvēka īpašību uzskaitījumi. Vienīgi netiek norādīts, ka visas
bagātības un visa vara ir ļoti nelielas grupas rokās. Toties tiek norādīts, ka
inkluzīvajam cilvēkam nemaz neinteresē materiālās nevienlīdzības saglabāšanās.
Otra
antropoloģiskā mērķa sasniegšanā liela uzmanība tiek veltīta morāli tikumiskās
identitātes likvidēšanai un sava veida morālā plurālisma nostiprināšanai. Tā
rezultātā cilvēks zaudē morāli tikumiskos pamatus. Viņš nav saistīts ne ar kādu
morāles normu sistēmu. Uz cilvēku neattiecas ne bībeliskais morāles kodekss, ne
komunisma cēlāju morāles kodekss, ne kapitālisma morāles kodekss, kas šīs
formācijas pirmajos gadsimtos aktīvi funkcionēja un XX gs. tika dēvēts par
protestantisma darba ētiku. Cilvēks bez morāli tikumiskās kondīcijas nav
uzskatāms par cilvēku. Tas ir postcilvēks jeb inkluzīvais cilvēks.
Комментариев нет:
Отправить комментарий